ביטקוין – המדריך המלא

תוכן עניינים

הביטקוין נכנס לחיינו בסערה לפני טיפה יותר מעשור. המטבע הוירטואלי הזה גרם לכל האזרחים בארץ ובעולם להשתגע על ההזדמנות להרוויח הון, אך מיד לאחר מכן חווה המטבע נפילה רצינית כאשר ערכו ירד בלמעלה ממחצית שווי בתחילת הדרך. עבר לא מעט זמן עד שהמטבע התייצב בצורה מתונה וכיום נמצא שווי למעלה מ-34 אלף דולרים. כעת המטבע די יציב, אך נכנסו לא מעט מתחרות לכל תחום המטבעות הוירטואלים כאשר אתריום נמצאת מיד מאחורי הביטקוין. היתרון שיש בביטקוין הוא אפשרות ההמרה למטבע אחר, ככה שבסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בביטקוין. 

מה זה ביטקוין?

כאשר אתם תתחילו לקרוא על ביטקוין תשמעו את המונח "קריפטוגרפיה" פעמים רבות, במונח הוא תורת ההסתרה וההצפנה. נתחיל? ביטקוין הוא החלוץ של המטבעות הוירטואלים, מקורו של ביטקוין למעשה כבר התחיל אי שם בשנות ה-80, אך השימוש הראשוני בו נעשה בשנת 2009. ביטקוין היא מערכת שאינה מנוהלת על ידי הבנקים או הממשלות, על אף שחלקן הגדול מכיר במטבע. ביצוע עסקאות ביטקוין מתבצע מעקב על ידי הגורמים האלה, לכן חלק מהמדינות לא מוכנות עדיין להכיר במטבע. עם זאת, למרות שהממשלות לא מפקחות על הסחר באופן רשמי צריך מישהו שידאג לכך שהכסף שלכם יעבור באופן בטוח או שתקבלו את התמורה שלכם בעסקה. אז יש מישהו שיצר מערכת כזאת שעובדת באופן בטוח, קוראים לו סאטושי נקאמוטו. הטכנולוגיה שהציג בפני העולם מוכנת בלוקצ'יין – מערכת המאפשרת סחר בטוח בביטקוין ללא פיקוח ממשלתי. 

איך נקבע מחיר הביטקוין

הביטקוין הוא מטבע וירטואלי אשר עובר דרך טכנולוגיית בלוקצ'יין, אך מי אחראי לייצור של המטבע? הרי כאשר מדובר על המטבע שאנו מכירים, הוא מיוצר על ידי הבנקים בפיקוח הממשלות. ישנו אלגוריתם דרכו נוצר ביטקוין על ידי כרייה. לא מדובר על עבודת כפיים לכל מי שדואג, אלא על מחשבים חזקים אשר תפקידם לפתור משחקים מתמטיים מורכבים. כמובן שכמות הייצור מפוקחת וישנו אלגוריתם קבוע אשר משמש לפיקוח זה, ועל הכרייה נדבר יותר מאוחר, כי גם שם טמון כסף. ישנו יתרון גדול וחיסרון גדול לביטקוין, החיסרון הוא שלאף מדינה אין אינטרס מובהק להציל את המטבע במקרה של קריסה, היתרון הוא ששער המטבע לא נקבע לפי אינטרס מדיני בדומה למטבעות אחרים.

האם ביטקוין רגיש לתנודות?

שער הביטקוין עלול לרדת או לעלות באופן דרסטי תוך פרק זמן קצר, לכן כל הסוחרים והמשקיעים צריכים תמיד להיות עם היד על הדופק. ביטקוין נחשב להשקעה בעלת סיכון גבוה בשל התנודיות שלו והאופי של המטבע אל מול נכסים מוחשיים יותר. לכן מומחים רבים ממליצים לא לשמור את הכסף שלכם בתור ביטקוין אלא להמיר אותו לכסף מקומי דרך נותני שירות רבים. חשוב לציין שחלק מהחנויות ובתי העסק בעולם מאפשרים לסחור באמצעות ביטקוין, זו גם אפשרות להתנהלות כלכלית חכמה עם המטבע הוירטואלי.

תשלומים באמצעות ביטקוין

לאחר שביצעתם עסקת ביטקוין לא תוכלו להחזיר את הגלגל אחורה. זאת אומרת שכמו בכסף מקומי, כאשר אתם מבצעים עסקאות גדולות וקטנות עליכם להכיר את הגורם מולו אתם עובדים, ככל שהגורם מפוקפק יותר ככה הסיכוי שלכם לחוות הונאה גדל. בצעו עסקאות ביטקוין דרך עסקים וארגונים שרכשו כבר מוניטין והמדינה מכירה בהם בתור עסק לכל דבר. ישנה אפשרות גם למכור ולקנות ביטקוין דרך אנשים פרטיים, זוהי אפשרות פחות מומלצת אם אנו למדים מתקריות עבר, הונאות רבות התרחשו ככה. 

מהי כריית  ביטקוין

כריית ביטקוין – מה זה?

ללא כריית ביטקוין ערך השער יתדרדר, כרייה היא חלק בלתי נפרד מכל התחום של ביטקוין ויתר המטבעות הוירטואלים. בממוצע בכל 10 דקות מתחרים כורים שונים על סכום של 6.25 מטבעות ביטקוין. הסיכוי להרוויח את התגמול מתחלק בין כל הכורים, מי שיש לו את אמצעי המחשוב, ושבבי כרייה איכותיים בכמות גדולה יותר ככה הסיכוי שלו לקבל תגמול גדל. בעבר היו הכורים פועלים דרך מחשב אישי, אך היום כבר הדבר אינו נפוץ. כרייה במחשב אישי דורשת נתונים גבוהים מאוד של מעבד ומפרט טכני, צריך אמצעי מחשוב מתאים וכמו כן אספקת חשמל גבוהה ועדיין הסיכוי שלכם לקבל תגמול בתנאים אלו נמוכים.

כיום ישנן חוות כורים אשר פועלים במדינות שונות בהם עלות החשמל והשכירות נמוכה. כרייה היא למעשה ייצור המטבע הוירטואלי, התפקיד של הכורים זהה לתפקיד הבנקים בייצור כסף תוך כדי גיבוי ופיקוח בכדי למנוע הונאות. איך אתם עושים מזה כסף? מדובר על עסק רווחי אשר נמצא מאחורי הקלעים למשקיעים רבים. אם יש לכם הון מספיק גדול בשביל לרכוש בריכת כרייה במקום נידח בעולם, ברכה. אך אם לא, תוכלו לשכור חלק מחוות הכורים וכך תקבלו סך אחוזים מסוים מהתגמול. אם זה מעניין אתכם נמליץ לכם לחפש חוות כרייה במקום בו החשמל אינו יקר או שהחווה עובדת על חשמל הידרואלקטרי. 

להפוך ביטקוין לכסף

בואו נדבר תכלס, איך עושים כסף מביטקוין? זה שעל הנייר הביטקוין שווה למעלה מ-30 אלף דולר זה אומר שיש לי באמת 30 אלף דולר בכיס? כפי שציינו, הבעיה במטבע היא הנזילות שכן לא פשוט תמיד למצוא קונים למטבע. אך תמיד תוכלו למצוא חברה תיווך או קונים שירצו את הנכס שלכם. בעיית הנזילות היא מסיבית כאשר יש ירידה או התנפצות של הבועה. עם זאת, לא תמיד משתלם למכור את ביטקוין, לעיתים שווה להמתין עוד פרק זמן לפני המכירה בכדי לקבל תוצאה גבוהה יותר. תוכלו להמיר את הביטקוין לכסף דרך חברות חלפנות בעלות מוניטין, דרכן תוכלו להעמיד למכירה את המטבע שלכם, למצוא קונה ולבצע את העסקה תחת פיקוח.

חבר של חבר – סיפורי מעשיות

כולנו מכירים סיפור על חבר של חבר שרכש ביטקוין איש שם כשעוד המטבע היה שווה מספר דולרים בודדים וכיום חי בווילה על החוף. נשמע סיפור די בדיוני, אבל בהחלט יש סיפורים כאלה של משקיעים שרכשו את המטבע כשעוד לא היה יקר כמו היום ולא חשבו לרגע שזה מה שיקרה. רבים מהרוכשים הראשונים של הביטקוין לא רכשו את המטבע בשל הצפי להרוויח ממנו, אלא בגלל המטרה העיקרית של הביטקוין – מסחר באמצעות מטבע וירטואלי. רבים ראו את הרעיון מאחורי הביטקוין, את המחשבה לשנות את כל ענף המסחר ומצאו ברעיון זה אפשרות שתוכל לסייע להם. אף אחד לא חשב שהמטבע יטפס לשווי של למעלה מ-30 אלף דולר. אז כן, חבר של חבר קנה ביטקוין כשעוד היה שווה 20 דולרים, ערכו של המטבע זינק בעשרות אחוזים מאז וכיום אותו חבר של חבר חי בעושר ואושר עד עצם היום הזה.

אפשר להרוויח הון עתק מרכישת ביטקוין, אי אפשר לדעת מה יקרה עם הביטקוין בעוד שנה, לטוב ולרע. אף אחד לא חשב שתוך מספר חודשים ערך הביטקוין יזנק ל-20 אלף דולרים בעשור הקודם, אבל זה קרה. זה היופי שיש במסחר, ככל שמדינות נוספות יאשרו את השימוש בביטקוין ככה ערך הביטקוין יגדל, ולהפך. מסתבר שגם למטבע וירטואלי יש שני צדדים…

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!