מדריך פתיחת ארנק ביטקוין ב-3 שלבים תוך 2 דקות

תוכן עניינים

אם אתם רוצים להתחיל לסחור בביטקוין או פשוט לקנות קצת ביטקוין, שיהיה, אתם צריכים תחילה לעבור את התהליך פתיחת ארנק ביטקוין ובמונח מדויק יותר, פתיחת ארנק דיגיטלי. למה נדרש ארנק דיגיטלי לפני שקונים ביטקוין? איך עובד ארנק דיגיטלי? האם הוא בטוח לשימוש? למי צריך לפנות בכדי לפתוח ארנק דיגיטלי? האם הארנק מחובר לאינטרנט? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה זה בכלל ארנק דיגיטלי?

ובכן, לפני שאתם רצים לעבור את התהליך של פתיחת ארנק ביטקוין, בואו נתיישר סביב המשמעות של הארנק הזה. הארנק הדיגיטלי לא דומה בשום דבר לארנק פיזי. הארנק הדיגיטלי הוא כינוי לתוכנה או יישום שמאפשרים לאחסן מידע בצורה מאובטחת ברמה גבוהה מאוד. היישום הזה יכול להיות אפליקציה על הנייד, תוכנה על המחשב או פיסת קוד פשוטה על גבי דיסק און קי שמשמש כארנק דיגיטלי פיזי. הצורך בארנק כזה לכל מי שמתכוון לקנות ביטקוין נובע מכך שהביטקוין הוא מטבע דיגיטלי ללא כל קיום בעולם הפיזי. כאשר אתם קונים ביטקוין, אתם למעשה קונים את הבעלות על כמות מסוימת של ביטקוין. כדי שהבעלות הזאת תהיה מתועדת אצלכם ותוכלו להוכיח אותה, עומד לרשותכם הארנק הדיגיטלי שמכיל את המידע המאשר את בעלותכם על כמות הביטקוין שיש ברשותכם.

ראו גם: כל מה שצריך לדעת על מטבע קריפטוגרפי + שאלות נפוצות

איך עובד ארנק דיגיטלי?

ארנק דיגיטלי נדרש למלא למעשה שתי מטרות: הוא אמור לאפשר לכם את המרחב הפרטי שבו אתם יכולים לאחסן ביטקוין ולשלוף מתוכו ביטקוין והוא אמור גם ליצור חיבור עם העולם מסביבכם, כאשר אתם רוצים לסחור בביטקוין הזה, קרי לקנות ביטקוין נוסף או למכור ביטקוין שכבר בבעלותכם. לשם כך, עושה הארנק הדיגיטלי שימוש בשני סוגים של מפתחות: מפתח פרטי ומפתח ציבורי. המפתח הפרטי הוא כמו הסיסמה שלכם, הוא נמצא אך ורק בידכם, ידוע אך ורק לכם ואתם היחידים שיכולים לעשות בו שימוש בכדי להיכנס לארנק הדיגיטלי ולעשות מניפולציות בתוכן שלו (להוסיף או לגרוע). המפתח הציבורי הוא המפתח שמאפשר לכם לסחור בצורה מסודרת בתוכן הארנק הדיגיטלי שלכם. לאחר שנכנסתם לארנק ושלפתם מתוכו את סכום הביטקוין שבו אתם רוצים לסחור, תוכלו להשתמש במפתח הפומבי אליו יכול להתחבר כל אדם בכדי לבצע רכישה או מכירה של ביטקוין מולכם.

הארנק עצמו מכיל מידע מאוד בסיסי המתעד את פעילות הארנק לרבות סכום המטבעות הדיגיטליים המאוחסנים בו, העסקאות שבוצעו והפרטים של כל עסקה וכל פרט אחר שמהווה חלק מהוכחת הבעלות שלכם על המטבעות המאוחסנים בו.

האם הארנק הדיגיטלי בטוח לשימוש?

לפני שאתם מבצעים פתיחת ארנק ביטקוין, חשוב שתכירו את שני הסוגים המרכזיים של ארנקים דיגיטליים: ארנק חם וארנק קר. ארנק חם הוא ארנק שמחובר או היה מתישהו בעבר מחובר לאינטרנט. ארנק קר הוא ארנק שאינו מחובר ומעולם לא היה מחובר לרשת האינטרנט. ארנק חם מאפשר לכם רמה גבוהה יותר של חיבוריות וקישוריות עם העולם מסביב ולכן הופך את הכסף שלכם לנזיל יותר ומאפשר מסחר קל יותר ופשוט יותר. יחד עם זאת, ארנק חם חשוף גם לרמת סיכון גבוהה יותר של פריצה דרך האינטרנט, על אף שמדובר בסיכון זניח למדי לאור רמת האבטחה של קודי ההצפנה המשמשים את הארנקים הדיגיטליים. יחד עם זאת, אם מישהו למשל חדר למחשב שלכם ויכול לתעד את לחיצות המקלדת שלכם דרך האינטרנט, הוא יכול להיחשף למפתח הפרטי שלכם ומכאן הדרך לארנק היא קצרה ופשוטה. על כן, אם אתם רוצים לאחסן כמות גדולה של מטבעות דיגיטליים מומלץ לבצע פתיחת ארנק ביטקוין דווקא מהסוג השני, הארנק הקר.

ארנק קר הוא למעשה פיסת חומרה ללא חיבור לאינטרנט שבה מאוחסן כל המידע על המטבעות שאתם מחזיקים ברשותכם. פיסת חומרה זו יכולה לבוא לידי ביטוי ממש כנייר כמו נייר ערך המתעד את בעלותכם על נכס מסוים והיא יכולה לבוא לידי ביטוי כפיסת חומרה כמו דיסק און קי או כרטיס זיכרון שמעולם לא חובר למחשב או מכשיר אחר שמחובר לאינטרנט. ארנק זה מעניק לכם את רמת האבטחה הגבוהה ביותר ולמעשה אבטחה מלאה בכל מה שקשור לפריצות מקוונות. יחד עם זאת, מדובר בארנק שפוגע בנזילות שלכם ובקלות המסחר במטבעות שלכם ועוד מעבר לזה, קיים סיכון שהנייר ייהרס או שפיסת החומרה תיהרס. בכל מקרה, ארנק זה הוא הפתרון הטוב ביותר למי שיש ברשותו מטבעות דיגיטליים בסכומים גבוהים במיוחד. ניתן לשמור אותו בכספת וניתן גם לבצע גיבוי של הארנק וכמובן שמומלץ להשתמש בכל האמצעים הללו בכדי להבטיח את כספכם הדיגיטלי.

איך פותחים ארנק דיגיטלי ולמי פונים?

ובכן, פתיחת ארנק ביטקוין יכולה להתבצע בקלות רבה מאוד באמצעות האינטרנט. ישנם כיום סוגים רבים של ארנקים דיגיטליים המותאמים לעבודה עם מטבע הביטקוין. ארנקים אלה נבדלים זה מזה במגוון המטבעות שאיתם הם יודעים לעבוד, באפשרויות החיבור שלהם לסוגים שונים של מכשירים ובמיוחד בסוג הקוד שלהם. ישנם ארנקים שקוד התוכנה שלהם הוא קוד המצוי בידי החברה המוכרת אותו בעוד אחרים מבוססים על קוד פתוח. ככלל, קוד פתוח נחשב לבטוח הרבה יותר ולכן בכל מקרה כדאי להתמקד בארנקים דיגיטליים מבוססי קוד פתוח בלבד.

לפני שאתם מבצעים פתיחת ארנק ביטקוין כדאי לשוחח עם אנשים הפעילים בשוק המטבעות הדיגיטליים ואפילו עם אנשי אבטחת מידע. תוכלו ללמוד הרבה על הפרמטרים החשובים לבחינה בכל ארנק וגם להכיר ארנקים מובילים שכולם סומכים עליהם. בהיבט זה ישנה משמעות רבה מאוד למידה בה סומך השוק על האמצעים המאפשרים את המסחר במטבעות דיגיטליים ואם ישנו ארנק שנהנה מאהדת השוק וגם יודע לנמק זאת באמצעות רמת אבטחה גבוהה, קוד פתוח ואפשרויות תפעול מגוונות ויעילות, אין ספק שארנק זה יכול להיות מועמד מאוד רציני עבורכם.

בכל מקרה, אתם ממש לא צריכים להקדיש שבועות וחודשים לצורך פתיחת ארנק ביטקוין. מה שחשוב הוא שתעשו את זה נכון, תתייעצו עם אנשים המבינים בתחום, תקבלו המלצות אישיות וחוות דעת מקצועיות ופשוט בחרו את הארנק המתאים לכם לאחר שתרגישו מספיק בטוחים עם אחד מהם. כמו כן, יהיה עליכם גם לבחור תחילה האם לדבוק באופציה של ארנק חם או ארנק קר. אם יש לכם סכומים גבוהים שאתם רוצים לאחסן ואם אתם לא מתכוונים להיות סוחרים פעילים מדי, ארנק קר הוא האופציה הנכונה עבורכם. בכל יתר המקרים, כדאי להתמקד בארנק חם ועדיין להבטיח שאתם לא מפזרים אותו בכל מכשיר מקוון שיש ברשותכם ושאתם נוקטים בכל הצעדים הנדרשים בכדי למקסם את רמת האבטחה שלו גם במכשירים שמחוברים לאינטרנט.

זהו. כעת, לאחר שעברתם את התהליך של פתיחת ארנק ביטקוין, אתם יכולים לקנות מטבעות ביטקוין בכל סכום שתבחרו. תוכלו לעשות את זה דרך חלפני מטבעות קריפטו, זירות מסחר במטבעות קריפטו ואפילו דרך כספומט ייעודי הממוקם כיום בתל אביב בלבד ובו תוכלו "למשוך" ביטקוין בתמורה לחיוב כרטיס האשראי שלכם. הקפידו לשמור על הארנק שלכם ולאור שוויו הנוכחי של הביטקוין, חשוב שתשמרו עליו אפילו יותר מהארנק בכיס האחורי של המכנסיים.   

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!