כל מה שצריך לדעת על מטבע קריפטוגרפי + שאלות נפוצות

תוכן עניינים

ייתכן שזוהי הפעם הראשונה שאתם שומעים על המונח מטבע קריפטוגרפי, אבל לבטח שמעתם לא מעט בשנים האחרונות על הביטקוין ועל תנודתיות המחיר הדי מטורפת שלו. אז מהם בדיוק המטבעות הקריפטוגרפים? מה זה בכלל קריפטוגרפיה? מדוע מטבעות אלה שמוגדרים כמטבעות דיגיטליים או מטבעות וירטואליים, זקוקים להגדרה נוספת בתור מטבעות קריפטוגרפים? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה זה קריפטוגרפיה?

קריפטוגרפיה הוא בעצם ענף מדעי בתוך עולם המתמטיקה ועוסק באופן ספציפי בתורת כתיבת הסתר או ההצפנה. ישנם יישומים רבים שאתם עושים בהם שימוש יום יומי ועל אף שאינכם מודעים לכך, התכנים שאתם רואים באותם יישומים או התכנים שאתם שולחים באמצעותם, עוברים תהליך של הצפנה. תהליך זה מתקיים ברמה גבוהה מאוד למשל באתרי אינטרנט ואפליקציות של בנקים ויישומים פיננסיים אחרים אבל גם באפליקציות להודעות מיידיות וברשתות חברתיות. המטרה היא להצפין את המידע ברמה כזאת שלא תהיה כל אפשרות לגורם שלישי לחדור אל המידע, לפענח אותו ולבצע בו מניפולציות.

מטבע קריפטוגרפי הוא בראש ובראשונה מטבע דיגיטלי, כלומר מטבע שאין לו קיום בעולם המוחשי והקיום היחיד שלו הוא באמצעות קוד תוכנה. בניגוד לכסף מזומן שעצם החזקתו ביד מוכיחה גם את קיומו וגם את הבעלים החוקיים שלו, מטבע קריפטוגרפי מתקיים אך ורק במרחב הדיגיטלי ואם לא נוכל להגן על עצם הוכחת קיומו ועצם הוכחת הבעלות עליו, לא תהיה למטבע כזה שום זכות קיום. הקריפטוגרפיה הוא תחום מתקדם מאוד בעולם המתמטיקה, שכל ייעודו הוא לפתח טכניקות מתמטיות להצפנת מידע ברמה כזאת שלא ניתן לפרוץ אותן. טכניקות אלה הופכות לשימושיות מאוד כאשר מדובר במטבעות קריפטוגרפים שעצם הקיום שלהם תלוי ביכולת להגן על הקיום הדיגיטלי שלהם.

מהם מטבעות קריפטוגרפים?

מטבעות קריפטוגרפים הם הגדרה אחרת למטבעות דיגיטליים או מטבעות וירטואליים. הדוגמא המוכרת והמפורסמת ביותר של מטבע קריפטוגרפי היא הדוגמא של הביטקוין. יחד עם זאת, ישנם עוד עשרות סוגים של מטבעות קריפטוגרפים, שזוכים לרמות משתנות של תשומת לב ורצינות מצד השוק. מטבעות אלה כאמור קיימים אך ורק במרחב הדיגיטלי והקיום שלהם כולו מבוסס על היכולת להצפין אותם ולמנוע מגורמים שלישיים לבצע בהם מניפולציות. העניין הוא שלא מדובר על אדם אחד שמחזיק כמות מסוימת של מטבע קריפטוגרפי, אלא על שוק שלם שבו נעשות אינספור עסקאות במטבעות אלה וכל עסקה כזאת חייבת להיות מתועדת בצורה אותנטית וסדורה וכן כל מידע מתועד כזה חייב להיות מוגן מפני כל מניפולציה מצד כל גורם שהוא. זוהי הסיבה שבפי העם, נקראים אלה מטבעות דיגיטליים, אך בפי האנשים שפיתחו ועדיין מפתחים את אחורי הקלעים של עולם זה, נקראים המטבעות מטבעות קריפטוגרפים.

איך עובדת הקריפטוגרפיה?

כאמור, קריפטוגרפיה הוא תחום מעולם המתמטי ולמעשה אחד התחומים המורכבים ביותר במתמטיקה. בהתאם לכך, אין שום צורך או ערך לצלול אל תוך האופן בו מבוצעת ההצפנה של מטבע קריפטוגרפי. כל מה שאתם צריכים לדעת כאשר אתם קונים מטבע קריפטוגרפי הוא שאותו מטבע הוא אכן מטבע בטוח לשימוש וכי לא קיימים מקרים של גניבה או האקינג של מטבעות דיגיטליים מסוגו. למעשה, תחום המטבעות הקריפטוגרפים נחשב לאחד התחומים המוגנים ביותר הן במרחב הפיננסי והן במרחב האינטרנטי. היכולת שלכם לקנות מטבע קריפטוגרפי בהיקף מסוים, לאחסן אותו בארנק דיגיטלי משלכם ולהיות בטוחים שהמטבע ימשיך להיות שם ללא סכנה של חדירה מצד גורם שלישי כלשהו לארנק שלכם היא יכולת גבוהה מאוד ונכון להיום לא ידוע כלל על מקרים בהם נעלמו לאנשים מטבעות מהארנקים שלהם, או שעסקאות מכירה או קנייה של מטבעות קריפטוגרפים נמחקו מהרישום הכולל בצורה כלשהי. תיעוד העסקאות, דרך אגב, מבוצע במעין פנקס דיגיטלי עולמי שנקרא בלוקצ'יין ועל בסיסו מפותחים כיום שלל יישומים מעולמות אחרים לגמרי, שגם בהם נדרשת רמה גבוהה מאוד של אבטחה והצפנת מידע. זהו בדיוק הערך של הקריפטוגרפיה וזוהי הסיבה שכל המטבעות הדיגיטליים מבוססים לחלוטין על תורת הקריפטוגרפיה לצורך קיומם והישרדותם כפתרון פיננסי שיש לו עתיד.

ראו גם: המרת ביטקוין לשקלים

איך קונים מטבע קריפטוגרפי?

רכישת מטבע קריפטוגרפי מחייבת תחילה ניהול של ארנק דיגיטלי שבו ניתן יהיה לאחסן את המטבע בכמות שנרכשה. כאשר יש לכם כסף מזומן, אתם יכולים לאחסן אותו פשוט מאוד בארנק בכיס האחורי, אך כאשר מדובר במטבע דיגיטלי ללא קיום מוחשי, היכולת לאחסן אותו מתקיימת אך ורק במסגרת דיגיטלית ייעודית, הנקראת כיום ארנק דיגיטלי. לאחר שסידרתם לעצמכם ארנק כזה, תוכלו לקנות מטבעות קריפטוגרפים באינספור זירות ברחבי העולם ובכלל זה גם בישראל. הדרך הראשונה בה תוכלו לרכוש מטבע קריפטוגרפי לבחירתכם היא דרך חלפן מטבעות דיגיטליים. המדובר בגורמים מקצועיים שאצלם ניתן לרכוש או למכור מטבע דיגיטלי תמורת כסף רשמי. האפשרות השנייה היא האפשרות של זירת מסחר במטבעות דיגיטליים ולבסוף ישנה גם האפשרות לקנות ולמכור לאנשים פרטיים, אם כי עסקאות אלה מבוצעות בדרך כלל על ידי אנשים המבינים היטב את השוק ויכולים לאמת את האותנטיות של כל עסקה ועסקה.

מה אפשר לעשות עם מטבע קריפטוגרפי?

במקור, המטרה בפיתוח מטבעות דיגיטליים הייתה ליצור מטבע שמתקיים במרחב הדיגיטלי ולכן קל גם מאוד לסחור בו, להעביר אותו מאדם לאדם ולבצע פעילות מסחר שלמה במרחב הווירטואלי בלבד. מטבעות אלה הם למעשה מטבעות גלובליים ואינם המטבעות הרשמיים של אף מדינה. ככאלה, אין לרשויות כל פיקוח על תנועת הכסף הדיגיטלי, מה שמעניק למחזיקים במטבעות אלה את החופש לבצע כל פעולה פיננסית שהיא ללא ידיעת הרשויות, אך מצד שני יכול לסכן כלכלות שלמות בקריסה. בפועל, חזון זה טרם התגשם ולא ברור אם יתגשם בעתיד הנראה לעין ולכן עיקר העיסוק במטבעות דיגיטליים הוא עיסוק שמגיע מעולם ההשקעות. ישנם מספר מטבעות דיגיטליים שנחשבים לנכסים אטרקטיביים מאוד להשקעה, שכן שוויים עולה ויורד בתנודתיות גבוהה מאוד, מה שמייצר סיכון להפסד אבל גם הזדמנות לרווח משמעותי.

אם הכוונה שלכם היא להצטייד בסוג מסוים של מטבע קריפטוגרפי על מנת שתוכלו לקנות באמצעותו מוצרים או להזמין באמצעותו שירותים שונים, הרי שאין שום טעם בכך. מטבעות אלה עדיין לא משמשים למטרה זו ולמעט מספר עסקים בודדים בעולם שמכבדים ביטקוין ואולי עוד שניים שלושה סוגים של מטבעות דיגיטליים, לא תוכלו לעשות במטבעות אלה כל שימוש. יחד עם זאת, כאמור, אם אתם מחפשים ערוץ השקעה אטרקטיבי שבו תוכלו להיחשף לתשואות גבוהות מאוד, הביטקוין הוא אחד מערוצי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בעולם כיום. שימו לב שכל רכישה או מכירה של מטבע קריפטוגרפי לצרכי השקעה, חייבות להתבצע לאחר בחינה מדוקדקת של השוק, המגמות בשוק והכדאיות של רכישה או מכירה של המטבע ולא מדובר במהלך שנכון לבצע כלאחר יד. השינויים בשוק המטבעות הדיגיטליים יכולים להיות דרמטיים ומהירים ובכדי להימנע מהפסדים משמעותיים, חשוב מאוד להיכנס לשוק בליווי של גורם מקצועי וללמוד את השוק לפני ולפנים לפני שמתחילים לבצע בו עסקאות. דברים אלה נכונים במיוחד כאשר העגלה דוהרת מעלה והפיתוי להיכנס פנימה הוא גדול, אולי גדול מדי.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!