המרת ביטקוין לשקלים תוך 5 שניות | המרה ומכירת ביטקוין

תוכן עניינים

אם תחפשו אותו בשקלים, תגלו מהר מאוד ששער הביטקוין מפורסם אך ורק במונחי דולר ולא בשקלים, לפחות כל עוד אתם מחפשים את השער העדכני בפרסומים הרשמיים. אם תרצו לדעת מה שוויו של הביטקוין במונחי שקל, יהיה עליכם לבצע המרת ביטקוין לשקלים. איך מבצעים את ההמרה של ערך הביטקוין לשקלים? על אילו פרסומים אפשר להישען ולאילו פרסומים לא כדאי בכלל להתייחס בכל הנוגע להמרה של ביטקוין לשקלים? מדוע נתון שער הביטקוין אך ורק בדולרים מלכתחילה? את התשובות על שאלות אלו תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

המרת ביטקוין לשקלים – מה זה אומר?

ובכן, ברמה התאורטית הכוונה היא להמרת שווי הביטקוין למונחי שקל. יחד עם זאת, בדרך כלל, אנשים המתעניינים בנושא של המרת ביטקוין לשקלים מתכוונים למכירת הביטקוין שיש ברשותם בתמורה לשקלים. בכל מקרה, תהליך מכירה של ביטקוין מתחיל תמיד בבדיקת השווי שלו ובמרבית המקרים, ישראלים המבקשים למכור את הביטקוין שלהם, ירצו לדעת מהו שווי המטבע בשקלים בכדי לדעת כמה עליהם לבקש תמורתו או כמה הם צפויים לקבל מן השוק. העניין הוא ששער הביטקוין מצוין בפרסומים הרשמיים אך ורק במונחי דולר ולכן יש לבצע המרה ממונחי דולר למונחי שקל.

אז איך מבצעים את ההמרה?

חישוב המרת ביטקוין לשקלים הוא חישוב פשוט מאוד. כל שאתם צריכים לעשות הוא להשיג שני נתונים רשמיים ובהמשך נסביר על מה חשוב להקפיד בבדיקת נתונים אלה: שער ביטקוין דולר ושער שקל דולר. שער שקל דולר הוא שער רשמי המפורסם על ידי בנק ישראל בתום כל יום מסחר ולמעשה מתעדכן באופן רציף 24 שעות ביממה בשוק המט"ח העולמי. שער הביטקוין הוא אינו שער רשמי ולכן יש לעקוב אחריו באתרי אינטרנט רשמיים כדוגמת זירות מסחר בביטקוין. לאחר שיש בידיכם את שני הנתונים, תוכלו להכפיל את שער הביטקוין דולר בשער שקל דולר ולקבל את הסכום בשקלים שמייצג את שוויו של הביטקוין ושאותו תוכלו לדרוש או לקבל מהשוק עבור הביטקוין שלכם. לשם דוגמא: אם שער ביטקוין דולר עומד על 10,000 דולר לביטקוין ושער שקל דולר עומד על 3.5 שקלים לדולר, הרי שהביטקוין שווה 35,000 שקלים שהם 3.5 כפול 10,000.

כל מה שצריך לדעת על מטבע קריפטוגרפי + שאלות נפוצות

היכן ניתן למצוא את השערים הנדרשים?

נתחיל אולי בשער שקל דולר. המדובר בשער רשמי המייצג את המסחר הרשמי במטבע השקל ובמטבע הדולר. למעשה, לכל המטבעות הרשמיים בעולם יש שווי במונחי מטבעות אחרים. למשל לשקל יש שער שקל דולר, שקל יורו, שקל לירה סטרלינג, שקל דולר אוסטרלי וכן הלאה. את כל השערים הללו אפשר למצוא באתר האינטרנט של בנק ישראל והם מתעדכנים בסוף כל יום עבודה, שמייצג לכאורה סוף יום מסחר. יחד עם זאת, כדאי לזכור ששוק המט"ח הוא שוק שפועל 24 שעות ביממה, גם לאחר שעות העבודה של בנק ישראל. הנוהג הוא להתייחס לשער היציג שמפרסם בנק ישראל לאותו היום, אך אם אתם רוצים להיות יותר מדויקים, תוכלו להיכנס לפלטפורמת מסחר במט"ח ולהתעדכן בשער השקל דולר המדויק ביותר בכל רגע נתון. אף על פי כן, כאשר אתם מבצעים עסקאות מכירה וקנייה של ביטקוין, עסקאות אלה יחושבו בדרך כלל על פי השער היציג של בנק ישראל, בין שזה עובד לטובתכם ובין שזה עובד לרעתכם.

בהמשך לכך, אתם רוצים למצוא את שער ביטקוין דולר ואת השער הזה תוכלו למצוא בזירות המסחר המובילות של הביטקוין בעולם. זירות אלה מתעדכנות אונליין בזמן אמת והנתון המפורסם בהן הוא הנתון העדכני ביותר. אתם רק צריכים לוודא שאתם נכנסים לזירה אמינה ומוכרת. בכל מקרה, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא להסתמך על פרסומים בדמותן של כתבות תוכן המספרות לכם מהו שווי הביטקוין. כך למשל, אתם יכולים להיכנס לאתרים של גופים פיננסיים שונים ולמצוא בהם הודעה לעיתונות המדווחת על כך ששער הביטקוין נכון להיום עומד על 30,000 שקלים לביטקוין אחד. פרסום זה נועד לצרכי דיווח בלבד והוא כנראה לא מדויק ולא עדכני. על כן, לעולם אין להסתמך על נתונים שאתם מוצאים בעיתונות החופשית או בפרסומים שונים באינטרנט. שני המקורות היחידים שאתם יכולים לסמוך עליהם לצורך ביצוע המרת ביטקוין לשקלים הם בנק ישראל לגבי שער שקל דולר וזירות מסחר מוכרות לגבי שער ביטקוין דולר.

ראו גם: ביטקוין למתחילים

איך ממירים בפועל?

אחרי שדיברנו על החישוב הכרוך בביצוע המרת ביטקוין לשקלים, כעת נותר לכם רק לבצע את הפעולה עצמה בכדי שתוכלו לקבל את השקלים המגיעים לכם תמורת הביטקוין שברשותכם. את זה עושים במסגרת פעולת מכירה סטנדרטית בביטקוין, ואותה תוכלו לעשות בשלוש צורות מרכזיות: פעם אחת, תוכלו לפנות לחלפן מטבעות דיגיטליים וישנם כמה חלפנים מוכרים ואמינים מאוד כיום בישראל. פעם שנייה, תוכלו לבצע עסקת מכירה בכל אחת מזירות המסחר בביטקוין אונליין, אם כי לשם כך יהיה עליכם להירשם תחילה לזירה. פעם שלישית, תוכלו פשוט להציע את הביטקוין שלכם בשוק החופשי, אפילו במודעה בלוח מודעות. ישנם אנשים רבים המחפשים לקנות ביטקוין וישמחו לקנות אותו מכם גם בערוץ הזה.

שימו לב שבכל אחד משני הערוצים הראשונים, יהיה עליכם לשלם עמלת מכירה שיכולה להגיע גם ל-5% מגובה העסקה. כמו כן, בשני ערוצים אלה אתם לא צריכים בכלל לבצע המרת ביטקוין לשקלים בעצמכם. כל ההמרות יבוצעו עבורכם וגם ייקבעו עבורכם מראש. יחד עם זאת, זה לא אומר שאתם לא רוצים להתעדכן בנתונים בעצמכם. אתם בהחלט רוצים לגשת לעסקה הזאת כשיש לכם מושג כמה אתם פחות או יותר אמורים לקבל ולוודא שאתם אכן מקבלים את השער הראוי, כמובן בהפחתת עמלה ובכפוף לחישובי שער גבוה ונמוך הנהוגים על ידי חלפני כספים.

האם נכון להמיר כעת את הביטקוין?

המרת ביטקוין לשקלים היא פעולה פשוטה יחסית ואם כבר קניתם בעבר ביטקוין, אתם לבטח מכירים לפחות ערוץ אחד בטוח שבו תוכלו לבצע עסקה גם בכיוון ההפוך, קרי מכירה של ביטקוין. יחד עם זאת, האתגר האמיתי נמצא בהחלטה לבצע את ההמרה מלכתחילה ובבחירת העיתוי לביצוע ההמרה. הביטקוין הוא מטבע מאוד תנודתי והתנודות בשווי שלו יכולות להיות דרמטיות וחדות. תנודות אלה יכולות להרתיע אתכם מאוד ולגרור אתם לבצע מהלכים מהירים של מכירה וקנייה. אם אתם מרגישים שזה בדיוק מה שקורה, ייתכן שאתם לא אמורים להיות בשוק הזה ושעליכם ללמוד אותו יותר לעומק לפני שאתם נכנסים אליו. מכירת ביטקוין היא כדאית כאשר אתם ברווח ביחס למחיר בו קניתם את המטבע או כאשר אתם רוצים לבלום המשך הפסד בהנחה שהשער ימשיך לרדת. העניין הוא שאם אתם לא חיים את השוק ולא מבינים איך הוא עובד, יהיה לכם קשה לדעת האם כדאי להישאר עוד מעט זמן בשוק שצפוי לעלות בקרוב והאם כדאי למכור מייד לפני שהשוק ימשיך לרדת. הביטקוין הוא כיום נכס להשקעה וההתנהלות סביבו צריכה להתבסס על עקרונות השקעה מקצועיים ועל שיקולים של משקיעים כשירים. אם אינכם מבינים בתחום ההשקעות, כדאי להתייעץ עם גורמים מקצועיים לפני שאתם מבצעים המרת ביטקוין לשקלים או להיפך.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!