איך קונים מטבע ריפל? מדריך שלם ומפורט על מטבע ריפל

תוכן עניינים

עולם המטבעות הדיגיטליים נמצא בתחילת דרכו וללא ספק מובל על ידי הביטקוין שנחשב למטבע המיינסטרים בתחום זה. יחד עם זאת, בשוק זה נסחרים עוד עשרות סוגים של מטבעות קריפטוגרפים בהם יכול כל אחד לסחור ואחד מהם הוא הריפל. למה לסחור במטבעות אחרים במקום ביטקוין? איך קונים מטבע ריפל? איך יודעים מהו שער הריפל? האם זה בטוח? את התשובות על שאלות אלו ועוד, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

מטבעות דיגיטליים – ביטקוין מול כל השאר

הקונספט של מטבע דיגיטלי הוא קונספט שנולד לפני יותר משלושה עשורים, אם כי פרץ אל התודעה הציבורית רק בעשור האחרון. היה זה הביטקוין שכבש את הבכורה והפך למטבע המיינסטרים שסביבו מתנהל מרבית השוק כיום. יחד עם זאת, לצד הביטקוין נסחרים עוד עשרות סוגים של מטבעות דיגיטליים אחרים ואחד מהם הריפל. אבל לפני שאנחנו מסבירים איך קונים מטבע ריפל, כדאי להבין איך הוא ודומיו נוצרו בכלל. ובכן, מטבע דיגיטלי הוא למעשה קוד תוכנה וירטואלי, ששוויו נובע ממוסכמה חברתית. הריפל עצמו נוצר על ידי אדם פרטי בשנת 2004 ובשנת 2012 הפך למטבע דיגיטלי סחיר לאחר שקודם על ידי חברה שהוקמה במיוחד למטרה זו. מרגע שהמטבע מתחיל להיסחר, כלומר ישנם אנשים המוכנים לשלם כסף כדי להיות הבעלים שלו וישנם אנשים שמוכנים גם לקבל את המטבע בכדי לספק שירותים שונים או למכור מוצרים שונים, הרי שהמטבע הופך למטבע דיגיטלי לגיטימי שניתן לסחור בו.

בתוך עולם המטבעות הדיגיטליים, היה זה הביטקוין שהצליח לסחוף את מרבית הציבור ולמעשה להתוות את כל רוח התחום. העניין הוא שבשנים האחרונות הפך הביטקוין למטבע ששוויו הרקיע שחקים ואשר בשיאו הגיע לשווי של 42,000 דולר ליחידת ביטקוין אחת. אתם בוודאי אומרים לעצמכם שאם זהו שווי הביטקוין, אז אפשר להבין מדוע אנשים מתעניינים בשאלה איך קונים מטבע ריפל, כי לכמה אנשים כבר יש 42,000 דולר פנויים לרכישת מטבע דיגיטלי אחד? ובכן, בפועל אין שום חובה לקנות ביטקוין שלם. יש לכם את האפשרות לקנות גם שברי ביטקוין כלומר חצי, שליש, רבע, שביעית, מאית או אלפית ביטקוין. אתם מחליטים כמה כסף אתם רוצים להשקיע בקניית המטבע ובהתאם לכך אתם הופכים לבעליו של החלק היחסי של אותו מטבע. כך למשל, תוכלו לקנות מאית ביטקוין ב-420 דולר ואם ערכו יוכפל, גם ערך מאית הביטקוין שבידיכם יוכפל ל-840 דולר.

העניין הוא שיותר ויותר אנשים מתחילים לשאול את עצמם עד כמה יכול השווי של מטבע דיגיטלי עוד לעלות? האם ייתכן ששוויה של יחידת ביטקוין אחת יגיע למאה אלף דולר? את התשובה כמובן אין לאף אחד וכל תשובה יכולה להיות נכונה כמו כל תשובה אחרת. יחד עם זאת, ככל שעולה ערך המטבע, כך גובר החשש מלקנות אותו, שכן פוטנציאל הקריסה הולך וגדל. בדיוק מהסיבה הזאת, יותר ויותר אנשים המעוניינים בכל זאת להיכנס לעולם המטבעות הדיגיטליים, פונים לחפש אלטרנטיבות "שפויות" יותר ואחת מהן הוא מטבע ריפל.

אז איך קונים מטבע ריפל?

כפי שאמרנו כבר קודם לכן, מטבעות דיגיטליים הם מטבעות המיוצגים למעשה על ידי קוד תוכנה ואין להם כל נוכחות מוחשית בעולם הפיזי, בניגוד למשל לשטרות או מטבעות של שקלים או דולרים. המשמעות היא שלפני שאתם קונים כל מטבע דיגיטלי שהוא, עליכם להצטייד בארנק אלקטרוני שבו תוכלו לאחסן את המטבעות שלכם. ארנק אלקטרוני הוא יישום שניתן להתקין על מחשב, טאבלט, סמארטפון או אפילו על דיסק און קי ואליו ניתן להזין את נתוני המטבעות שבבעלותכם. ישנם סוגים שונים של ארנקים אלקטרוניים, חלקם עם גישה לאינטרנט וחלקם ללא גישה, חלקם מתאימים לאחסון סכומים גדולים וחלקם מתאימים יותר לנזילות גבוהה. כדאי לבצע מחקר קצר על סוגי הארנקים השונים ולבחור את הארנק המתאים לכך כחלק מהתהליך של איך קונים מטבע ריפל.

לאחר שיש בידיכם ארנק דיגיטלי, את הריפל תוכלו לקנות באמצעות פנייה לחלפן מטבעות דיגיטליים, באמצעות זירת מסחר במטבעות דיגיטליים או באמצעות פנייה לאדם שמחזיק במטבע ריפל ומעוניין למכור אותו או את חלקו. בכל קנייה כזאת, אתם רוצים לוודא שאתם מבצעים את העסקה מול גורם אמין ומוכר וכי העסקה מבוצעת בצורה מסודרת המסדירה את הבעלות שלכם על המטבע שקניתם במסגרת פנקס הבלוקצ'יין, שמרכז את כלל העסקאות בעולם במטבעות דיגיטליים. במידה ואתם מבצעים את הקנייה מאדם פרטי, אתם רוצים לבצע זאת בליווי איש מקצוע שיכול לוודא כי העסקה כשרה ומבוצעת בצורה מסודרת. שימו לב שבשני המקרים הראשונים, יהיה עליכם להיפרד מעמלת המרה שיכולה להגיע גם ל-5% מגובה העסקה. מאחר ועיקר המסחר במטבעות דיגיטליים ובכלל זה גם בריפל, מבוצע היום למטרות השקעה, עמלה של 5% בהחלט אמורה להיכנס לתחשיבי העלות תועלת שלכם וכדאי גם להתמקח על העמלה ולנסות לאתר גורם שממנו תוכלו לקנות ריפל, שגם יסביר לכם איך קונים מטבע ריפל בצורה נכונה ובטוחה ואף יעשה זאת עבורכם בעמלה נמוכה יותר.

ראו גם: המרת ביטקוין לשקלים

השאלה היא לא רק איך, אלא האם?

אחרי שאמרנו את כל זה, עוד לפני שאתם שואלים איך קונים מטבע ריפל, חשוב שתשאלו את עצמכם האם נכון לקנות עכשיו מטבע ריפל ואם חשבתם שניתן לכם את התשובה, אז נאמר לכם כך: היינו מאוד רוצים לתת לכם את התשובה אבל אף אחד לא יודע מהי התשובה בוודאות. כמו כל נכס להשקעה, גם במקרה של מטבעות דיגיטליים, שוויים יכול לעלות ולרדת בהתאם למגמות השונות בשוק, המשפיעות על רמת הביקוש וההיצע לכל מטבע. לגבי הריפל אפשר לומר שמדובר במטבע בולט שזוכה לנפח מסחר משמעותי ברחבי העולם, גם אם לא כזה שמתקרב להיקף המסחר בביטקוין. נתון זה, קרי נפח המסחר, הוא נתון חשוב מאוד מהסיבה הבאה: ככל שנפח המסחר נמוך יותר, כך קל יותר לאדם פרטי או לגוף פרטי כלשהו, להשפיע על גובה השער של המטבע. לשם המחשה, אם במטבע ריפל היו סוחרים רק עשרה אנשים, הרי שכל עסקה שאחד מהם היה מבצע, הייתה מייד מקפיצה את השוק כלפי מעלה או כלפי מטה. מן הצד השני, ככל שנפח העסקאות גדול יותר, כך קשה יותר לכל גורם פרטי להשפיע על גובה השער וכך אפשר למנוע מצבים של מניפולציות בשער המטבע.

נפח המסחר הגבוה ביותר כיום מתקיים דווקא סביב הביטקוין, אך כאמור גם הריפל הוא מטבע דיגיטלי שזוכה לפופולריות רבה ולכן נפח המסחר במטבע הריפל הוא מספיק גבוה בכדי למנוע מצבים של מניפולציות על ידי גורמים פרטיים. מכאן, יהיה עליכם ללמוד את השוק, להבין את המגמות המשפיעות עליו ובהתאם לכך לבצע חישובים של העיתוי המתאים לבצע קנייה או מכירה של מטבע ריפל. זה חשוב מאוד שתדעו איך קונים מטבע ריפל, אבל זה חשוב עוד יותר שתדעו האם בכלל לקנות אותו, מתי לקנות אותו, בכמה כדאי לקנות אותו, בכמה כבר לא כדאי לקנות אותו ולא פחות חשוב מכל אלה, גם מתי כדאי למכור אותו ולממש רווחים או למנוע הפסדים.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!