איך לכרות ביטקוין

תוכן עניינים

ישראל רבים מחפשים דרכים להשקיע את כספם, המונח "כרייה" הינו מונח שחוזר על עצמו רבות בעולם ההשקעות. אם אתם רוצים לדעת איך לכרות ביטקוין עליכם תחילה להכיר את כל המושגים הקשורים בנושא, לבדוק את הסיכון ואת הרווח שיש בהשקעה כזו, והאם זה באמת נוגע לכם. 

איך לכרות ביטקוין – מה זה?

כרייה היא חלק בלתי נפרד מכל התחום הגדול של ביטקוין. לרוב, כל משקיעי ביטקוין אינם בכלל מכירים את המושג ומה עומד מאחוריו, זהו עסק שמתבצע מאחורי הקלעים. כריית ביטקוין דורשת המון חשמל שכן יש לתחזק הגנה סביב כל מטבעות הביטקוין, וככל שהזמן עובר ככה סך המטבעות גדל. 

בממוצע בכל 10 דקות מתחרים הכורים על סכום של 6.25 מטבעות ביטקוין בממוצע. ככל שיש לכורים כמות גדולה יותר של שבבי כרייה ככה הסיכוי שלהם לזכות במטבעות ביטקוין חדשים גדל. כיום הכרייה היא הרבה יותר תחרותית ומאוד קשה לכרות ביטקוין דרך המחשב האישי, ישנם מחסנים מלאים במחשבים המיועדים אך ורק לכרייה. 

תהליך כריית ביטקוין

איך לכרות ביטקוין – למה צריך את זה בכלל?

בואו נשווה את הביטקוין לכסף איתו אנו מתנהלים כלכלית – כסף אותו הממשלות מייצרות. גם את הכסף אותו אנו מכירים מגבים בצורות שונות על ידי הבנקים המרכזיים לרוב. הבנקים כמובן כפופים לממשלות ופועלים על פי החוקים שנקבעו לפי המדינה בה הבנקים פועלים. מרגע ייצור הכסף ועד להעברתו לנמען יש גיבוי סיזיפי של הגופים הבנקאיים, בין אם מדובר על כסף מזומן או סליקה של חברות האשראי. תפקידו של הגיבוי הזה הוא למנוע נוכלויות, זיופים ואימות העסקאות בכדי למנוע הונאות.

כעת נחזור לכריית ביטקוין, מכיוון שביטקוין אינו שייך לגוף ממשלתי הוא מנהול על ידי רשת מחשבים. רשת המחשבים הזאת מכונת "כורים". תפקידה של מערכת הכריתה של ביטקוין הוא למעשה זהה לתפקיד של הגופים הבנקאיים, ליצור גיבוי עבור כל אחד מהמשתמשים בכדי למנוע הונאות.

איך לכרות ביטקוין – איך כורתים ביטקוין?

העסק נשמע די מפתה ובוודאי אתם רוצים לדעת איך לכרות ביטקוין, אך הסיכויים לא לטובתכם. כיום יש חוות כרייה ענקיות בכל רחבי העולם, כאשר בסין יש את רוב בריכות הכרייה. בריכות הכריה הם ריכוז של כורים המשתפים את כוח המחשבות שלהם יחדיו בכדי להשיג את הביטקוין החדשים שעומדים לתחרות, וכמובן החלוקה בזכייה מתחלקת באופן שווה להשקעה של הכורים.

חשוב להדגיש כי כרייה דורשת הרבה חשמל, למעשה כ-95% מסך כל ההוצאות של חוות כרייה סטנדרטית. לכן, יש חשיבות למקום בו אתם בוחרים להקים את החווה או לכרות בעצמכם, עליכם לפעול מקום בו החשמל זול יחסית. הפיתרון של חלק מהחוות הוא שימוש בחשמל הידרואלקטרי או אנרגיה מתחדשת.

מחיר כריית ביטקוין

איך לכרות ביטקוין – כמה זה עולה?

ישראלים אוהבים לחפש את העסקאות המשתלמות ביותר, ככה עובד הראש שלנו (טוב ורע כאחד). אחת האפשרויות להשקיע בביטקוין היא באמצעות כרייה. בתחילת דרכו של הביטקוין רבים השתמשו במחשב האישי שלהם לצורך הפעולה עד לקבלת תגמול. אך אז נכנסו חוות שרתי כרייה והתחרות הפכה לקשה הרבה יותר. לכן, לפני שאתם בוחרים להשקיע במחשוב חדש עליכם לבדוק את כדאיות העסקה, כולל צריכת חשמל, קירור, ועלות הציוד. 

אם תרצו עדיין להפוך לכורים יהיה עליכם להצטרף למאגר כרייה מקצועי, השקעה הכרוכה בהשקעה כספית לצורך רכישה שיתופית ותחזוקה שוטפת של הציוד, כולל השכרת מקום המתאים להקמת חוות שרתים. ישנן אפשרויות אחרות להצטרף לשירותי כרייה בענן או לשכור מקום בשרתים וירטואלים דרך חברות חיצוניות.

איך לכרות ביטקוין – האם זה כדאי?

כרייה היא עסק די מסובך ומאוד תחרותי, ההשקעה היא יחסית גדולה אך אם יש לכם מוטיבציה וכסף להשקיע, ייתכן והתוצאות שתראו יהיו יפות. אם אתם נמצאים בתחילת דרככם בעולם ההשקעות ובמיוחד בכל הנוגע לביטקוין נמליץ לכם לקחת צעד אחורה ולהימנע מהשקעות בסכומים גבוהים. תוכלו דרך חברת תיווך למצוא חוות אשר מוכנות שתשקיעו מכספכם בכדי לסחור חלק מהשרתים שלהם, ממש כמו שכר דירה – האם זה משתלם? תלוי במספר רב של גורמים שעליכם יהיה לוודא כמו מיקום החווה, צריכת החשמל באזור, עלות השכירות, אחוזים, ושער המטבע.

איך לכרות ביטקוין – איך זה עובד?

בשביל לקבל את התגמול על הכורים לעמוד בשני יעדים ספציפיים, אימות העסקאות לפי הנפח שנקבע. נשמע אמנם פשוט אך לעיתים עומס העסקאות בשרתים הופך את העבודה לקשה הרבה יותר. היעד השני הוא הוספת בלוקצ'יין עליו נפרט בהמשך. הכורים צריכים להוסיף בלוק לשרשרת הבלוקים, זאת על ידי חישוב תרגיל המכונה "Proof of work". 

איך לכרות ביטקוין – בלוקצ'יין

בלוקצ'יין (בעברית: שרשרת בלוקים) הינה תשתית טכנולוגית המאפשרת את קיומו של המטבע הוירטואלי. לבלוקצ'יין רעיון בסיסי העומד מאחוריו והוא לזהות את כל מקיימי העסקאות ולשמור את הפרטים הרלוונטים. כאשר אתם מעבירים כספים דרך ביטקוין, תפקידו של הבלוק להכיל את זהות הקונה והמוכר ואת סכום הרכישה. מלבד למידע הבסיסי הבלוקצ'יין מכיל עוד אלמנטים שיעזרו לכם לשמור על זהותכם וימנעו חבלה בתהליך ולאחריו, טביעת אצבע דיגיטלית המזהה את הבלוק, ואחת המחברת אותו לבלוק הקודם בשרשרת. כל ניסיון לעקוף את הבלוק או לחבל בשרשרת יזוהה במהרה ויעבור לבדיקה. כמובן שאת כל זה אתם לא באמת צריכים לדעת כאשר אתם בוחרים להשקיע בביטקוין, זוהי טכנולוגיה שפותחה אי שם בשנות ה-90, וכיום נעשה בה שימוש.

איך לכרות ביטקוין – איפה הכי זול?

אם נסתכל על כל המדינות בהן מתקיימת כריית ביטקוין (כ-116 מדינות), ניתן לראות שהמדינה בה עלות כריית ביטקוין אחד היא הזולה ביותר תהיה ונצואלה. המחיר יהיה כ-5% בלבד מערכו של הביטקוין (נכון ל-2020). ישנן מדינות אחרות שם גם ההשקעה תהיה זולה יותר, המחיר מתבסס על צריכת החשמל, מחשוב ושכירות. כפי שציינו כורים רבים פותרים את בעיית צריכת החשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת. 

כן, אפשר להשקיע במדינות האלו בדרכים אותן ציינו, על ידי השכרת חלק מהחווה, בדרך כלל ההשקעה היא לפי אחוזים או ציוד מחשוב פלוס צריכת חשמל. למעשה החוות מכניסות הון עתק רק על שכירות המקום, הרבה יותר משתלם להן מאשר לקבל את התגמול של ביטקוין. כל אחד יכול לבחור איפה הוא רוצה להשקיע את כספו, אך יש לוודא את העלויות הנוספות כמו המרת הכסף, עמלות שונות ומיסוי מצד ישראל והמדינות אצלן אתם בוחרים להשקיע.

לסיכום

ביטקוין הוא גוף מאוד מסובך וגם מטבע מאוד תנודתי, כל תזוזה של המטבע משפיע על כל גורמיו, גם על חוות הכורים. לכן, לפני שאתם מוציאים סכום כזה או אחר מהכיס שלכם על כל השקעה הקשורה בביטקוין, יש להכיר את כל הגורמים הנלווים לכך. חשוב לדעת את המידע הבסיסי, את המחירים ואת הסיכונים שיש בכל ביצוע עסקה. 

תוכלו לקרוא אינסוף מאמרים בנושא, בעברית ובאנגלית. כמו כן, תוכלו להתייעץ בפורומים עם כורים אשר מתגוררים בארץ ואף מנהלים חוות שרתים. כמו בכל השקעה אנו מציעים לכם לעשות את הדריכה הראשונה שלכם בסכומים נמוכים בכדי להבין כיצד עובד התחום בו אתם נמצאים.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!