שער ביטקוין דולר

תוכן עניינים

הביטקוין הוא לכאורה עוד מטבע הנסחר בעולם ועל כן נקבע לו שער רציף מול כל שאר המטבעות, ממש כפי שקורה עם כל מטבע אחר בעולם. אלא שבפועל אלו הם לא פני הדברים. נכון להיום, שערו של הביטקוין נתון אך ורק במונחי דולר והוא גם לא נסחר בשוק המט"ח העולמי בו נסחרים כלל המטבעות הרשמיים של מדינות העולם. מדוע הביטקוין לא נסחר בשוק המט"ח והיכן הוא כן נסחר? איך נקבע שערו של הביטקוין? מהו שער ביטקוין דולר ומדוע כל נתון שניתן לכם כעת עלול להיות לא רלוונטי כבר מחר? האם יש לכם דרך להשפיע על שער הביטקוין מול הדולר? איך אפשר לדעת מהו שער הביטקוין בשקלים? את התשובות על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

היכן נסחר הביטקוין ואיך נקבע שערו?

ברחבי העולם קיימים מאות סוגים של מטבעות, כמעט כמספר המדינות הקיימות. לכל מדינה יש את המטבע הרשמי שלה ובמטבע של כל מדינה בעלת כלכלה חופשית ניתן גם לסחור בשוק המט"ח. שוק המט"ח הוא השוק הפיננסי הגדול בעולם, המגלגל מעל 5 טריליון דולר בכל יום. בשוק זה מבוצעות כל עסקאות החליפין של מטבעות רשמיים. כך למשל, אם אתם רוצים להמיר שקלים לדולרים לקראת נסיעה לארה"ב, אתם נכנסים לבנק או לצ'יינג' וקונים דולרים תמורת שקלים. בכך ביצעתם למעשה עסקת חליפין והעסקה הזאת תבוא לידי ביטוי בשוק מט"ח, מן הסתם לא באופן עצמאי ונקודתי, אלא כחלק מעסקאות גדולות יותר שמבצעים הגופים הפיננסיים כדי להצטייד במטבע הדרוש להם לפעילותם.

מוגש ע"י Investing.com

העניין הוא שבשוק המט"ח נסחרים אך ורק מטבעות רשמיים של מדינות. הביטקוין הוא אינו מטבע רשמי וזהו למעשה אחד ממאפייני היסוד שלו. כל הרעיון של הביטקוין הוא שמדובר במטבע דיגיטלי שלא נמצא בבעלותה של אף מדינה, אלא שייך לציבור כולו. על כן, לא תוכלו למצוא את הביטקוין בשוק המט"ח העולמי הרשמי. מהסיבה הזאת, שער ביטקוין דולר הוא למעשה השער היחיד שקיים, שכן הביטקוין לא נסחר מול כל מטבע נפרד. מתקיימת פעילות מסחר עולמית בביטקוין אך היא כולה מבוססת על שער ביטקוין דולר.

שער זה נקבע כאמור על בסיס פעילות המסחר העולמית בביטקוין כפי שהיא מתועדת בפנקס הבלוקצ'יין, שמהווה חלק אינטגרלי ממרחב המטבעות הדיגיטליים. המדובר על פנקס דיגיטלי שבו מתועדות כל העסקאות המבוצעות בביטקוין. כל קניית ביטקוין וכל מכירת ביטקוין מתועדת למעשה בבלוקצ'יין לשם הקצאת המטבע לארנק הדיגיטלי שבעליו רכש אותו. כמו כל שער מט"ח וכמו כל נכס להשקעה, מחיר הביטקוין נקבע בהתאם לרמת הביקוש ורמת ההיצע של המטבע. ככל שיותר אנשים מעוניינים למכור ביטקוין כך עולה ההיצע שלו. אם כל אדם שמעוניין למכור את הביטקוין שלו מוצא גם מי שיקנה אותו, הרי שהשער נותר יציב. אם לא, השער מתחיל לרדת בכדי ליצור כדאיות לאנשים לקנות את הביטקוין. הדברים עובדים גם בכיוון ההפוך כמובן – ככל שיותר אנשים רוצים לקנות את הביטקוין ופחות אנשים רוצים למכור להם אותו, כך עולה שער ביטקוין דולר בכדי ליצור כדאיות לבעלי המטבעות למכור אותם. בצורה זו נע שער המטבע מעלה ומטה בהתאם לשינויים בעולמיים ברמת הביקוש וההיצע לביטקוין.

מהו שער ביטקוין דולר הנוכחי?

נכון לזמן כתיבת שורות אלה עומד שער הביטקוין על 32,000 דולר לביטקוין אחד. זה נשמע המון וזה המון, אבל צריך לזכור שלפני מספר שבועות עמד שערו על 42,000 דולר. המשמעות היא שאם רכשתם ביטקוין לפני חודש, אתם כרגע בהפסד על הנייר של 10,000 דולר לכל יחידת ביטקוין שרכשתם וזה עובד גם בכיוון ההפוך. אם קניתם אותו בעבר בשער 32,000 דולר ומכרתם אותו לפני חודש בשער של 42,000, הרי שהרווחתם 10,000 דולר לכל יחידת ביטקוין שהייתה ברשותכם. כאמור, שער ביטקוין דולר הוא שער שהתנודות בו יכולות להיות משמעותיות. קשה לומר שמדובר בנכס לא יציב, שכן לאורך שנים אפשר לזהות מגמות עולות ויורדות במסחר בביטקוין. יחד עם זאת, כאשר מתרחש שינוי מגמה הוא בדרך כלל פתאומי וחד. הסיבה לכך היא שמדובר עדיין בתחום מאוד מסתורי ולא מוכר ולכן אנשים פועלים בצורה חדה יותר מתוך תחושות של פחד ותקווה ויוצרים תנודות משמעותיות בשוק.

מהו שער הביטקוין בשקלים?

כאמור, שער ביטקוין דולר הוא השער היחיד בו מתפרסם שוויו של הביטקוין בכל רגע נתון. יחד עם זאת, זה לא אומר שלא ניתן להגדיר עבורו גם שער בשקלים. כל שצריך לעשות הוא להמיר את שער ביטקוין דולר לשער ביטקוין שקל באמצעות המרת שווי הדולר לשקלים לפי שער שקל דולר, שהוא דווקא כן נסחר בשוק המט"ח העולמי. כך למשל, אם שער ביטקוין דולר עומד על 10,000 דולר ושער שקל דולר עומד על 3.5 שקלים לדולר, הרי שהביטקוין שווה 35,000 שקלים. אחרי שאמרנו את זה, שימו לב ששוויו הגבוה של הביטקוין גוזר מסחר בסכומים גבוהים ולכן חשוב מאוד להתעדכן בשערים המדויקים בכל רגע נתון ממש לפני ביצוע העסקה. שער שקל דולר משתנה גם הוא באופן רציף, גם אם בתזוזות שווי מטבע זעירות. כאשר מחשבים את התנודות הזעירות האלה בסכומים גבוהים, זה יכול להצטבר לפערים של מאות ואלפי שקלים שאין שום סיבה שתפסידו בגלל שלא התעדכנתם בשער העדכני ביותר.

ביטקוין לארנק הדיגיטלי, איך למכור

באיזה שער ביטקוין דולר כדאי לקנות?

ובכן, זוהי שאלת מיליון הדולר שאף אחד לא יודע באמת לענות עליה. הביטקוין הוא לא רק מטבע חדש אלא גם קונספט פיננסי חדש לגמרי ולכן מתקיים סביבו מסתורין רב מאוד. ייתכן שהיום שער ביטקוין דולר של 40,000 נראה לנו מאוד גבוה, אבל בעוד מספר שנים יהיה שוויו של ביטקוין כפול או משולש והשימוש בו יתבצע בעיקר בשברי ביטקוין (למשל, קניית טלוויזיה במאית הביטקוין). מצד שני, ייתכן שהביטקוין יצנח לרמות נמוכות מאוד בכדי לאפשר לציבור הרחב להיכנס לתחום. נכון להיום, משמש הביטקוין בעיקר כנכס להשקעה. מאחר ואין מאחורי הנכס הזה גוף מייצג מסוים, כמו חברה שהיא בעלת המניות הנסחרות שלה בבורסה, קשה לדעת לאן זה עוד יכול ללכת. כאשר תתפתח מגמה של שימוש בביטקוין לצרכי מסחר יומיומי, קניית מוצרים והזמנת שירותים, סביר להניח שהביטקוין יעדכן את שוויו כלפי מטה באופן משמעותי ויגיע לרמות האופייניות של המטבעות הרשמיים, גם אם יהיה היקר ביותר ביניהם.

בכל מקרה, שער ביטקוין דולר הוא לחלוטין לא הדבר שצריך לעניין אתכם לפני רכישת ביטקוין. מה שחשוב יותר הוא לבחון את המגמות השונות בשוק, לשקול את הסיבות לכך ששווי המטבע יעלה ואת הסיבות לכך שהוא ירד, לעקוב אחרי התנהלות השוק ולהתייעץ עם גורמים מקצועיים שחיים את שוק הביטקוין. התנודות כאמור יכולות להיות חדות מאוד וכניסה בעיתוי הלא נכון לשוק יכולה לעלות לכם מאוד ביוקר. לבסוף, זכרו שאתם לא חייבים לקנות ביטקוין שלם, אלא ניתן גם לקנות שברי ביטקוין כמו חצי ביטקוין, רבע, שליש, שמינית או מאית ביטקוין, בהתאם לסכום שאתם רוצים להשקיע במונחי מטבע רשמי.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!