מטבעות וירטואלים מומלצים

תוכן עניינים

די ברור לנו שכאשר אתם מחפשים המלצות על מטבעות וירטואליים שכדאי לקנות, אתם עושים את זה במטרה לקבל שמות של מטבעות וירטואלים מומלצים. אלא שבמאמר הזה, על אף שניתן לכם מספר שמות, לא נעשה את זה בכדי להמליץ לכם ספציפית עליהם. כשאתם מחפשים את המטבעות הדיגיטליים להשקיע בהם, חשוב מאוד שתבינו איך לעשות את זה נכון ואיך לבחון את רמת הסיכון והסיכוי של כל מטבע מבלי להישען על שמות קטנים עם הבטחות גדולות. במבחן המציאות, לא מעט מטבעות וירטואליים שזכו להמלצות חמות לפני שלוש וארבע שנים, נעלמו לחלוטין מהשוק או קרסו לתחתית. על כן, במאמר הזה לא נעשה שום דבר שעלול להטעות אתכם, אלא נסביר לכם על השיקולים המרכזיים שעליכם לקחת בחשבון בבחירת מטבעות וירטואלים מומלצים.

שמות קטנים, הבטחות גדולות

בואו נשים את הדברים על השולחן – אף אחד לא יודע מה הולך לקרות עם שוק המטבעות הדיגיטליים, לא היום, לא מחר ולא בעוד עשור. ישנם סימנים מובהקים לכך שמדובר בשוק שבהחלט יכול להתפתח, אבל ישנם גם סימנים לכך שהשוק הזה עשוי להישאר זירת השקעה ותו לא. כאשר אתם פוגשים מאמרים המפרטים בפניכם שמות של מטבעות דיגיטליים שכדאי לתת להם תשומת לב, פשוט התעלמו מהם. בחמש השנים האחרונות נתקלנו בשורה ארוכה של שמות גדולים כאלה: לייטקוין, Cardano, Steem, Neo, Dash,  ריפל, מונרו ועוד. חלקם נעלמו, חלקם קרסו ואף אחד לא באמת צריך לקחת אחריות על כלום. מאמרים אלה נכתבים לרוב ללא כל ביסוס מקצועי ובעיקר ללא כל אחריות. אפשר להמליץ לכם היום על שמות טרנדיים, שמחר ייעלמו מן העולם ולכם לא יישאר אף אחד להתלונן בפניו על הטעייתכם. לפני שאתם דבקים בשמות גדולים שמציעים לכם הבטחות גדולות, חשוב עוד יותר שתבינו את הדינמיקה של שוק המטבעות הדיגיטליים ובהתאם לכך גם תוכלו לכוון את עצמכם למטבעות המתאימים ביותר והבטוחים ביותר, שאת שמם הספציפי תוכלו לגלות בעצמכם.

הדינמיקה של המטבעות הדיגיטליים

המטבעות הדיגיטליים נכנסו אל חיינו לפני מספר שנים עם הבטחה מאוד ברורה: מטבע דיגיטלי שנסחר בין בני אדם ללא יכולת פיקוח של הרשויות. זה כמובן נשמע מאוד מפתה ואכן משך לא מעט אנשים, אבל כשחושבים על זה, מדובר במהפכה בינלאומית שמתרחשת אחת למספר מאות שנים. מהפכות כאלה לא מתרחשות בין רגע וזה אולי הדבר החשוב ביותר, שכל מי שנכנס לתחום המטבעות הדיגיטליים, חייב להבין. מן הסתם, כשעגלה כזאת יוצאת לדרך, ישנם הרבה שרוצים לקפוץ עליה וכשיש קופצים רבים, יש גם הרבה כאלה שירצו להרוויח מזה כסף. זאת הסיבה שלאחר לידת הביטקוין, נולדו עוד עשרות מטבעות דיגיטליות כמעין אופציות נוספות שניתן לסחור בהן. אלא שהביקוש למטבעות דיגיטליים לא יכול להצדיק את קיומם של כל המטבעות האלה וגם אין שום הצדקה כלכלית לקיומם של מרביתם.

שוק המטבעות הדיגיטליים לא נמצא עדיין בשלב שבו ישנם מטבעות וירטואלים מומלצים שיכולים להצליח יותר מאשר מטבעות אחרים, אלא בשלב שבו הקונספט עצמו צריך עדיין להוכיח את עצמו ולהפוך למיינסטרים. עד שזה לא יקרה, המטבעות היחידים שיכולים להיחשב למומלצים הם אלו שמושכים אליהם את היקף המסחר הגבוה ביותר, זוכים לאמון הרב ביותר ולאורך הזמן הרב ביותר. כשבוחנים את הפרמטרים האלה, ישנו מטבע אחד שעונה על כולם בצורה מובהקת ולמטבע הזה קוראים ביטקוין. מטבעות נוספים שאפשר להתייחס אליהם כמומלצים, אם אתם ממש מרגישים שאתם רוצים לנסות משהו חדש מעבר לביטקוין, יכולים לכלול את האתריום והלייטקוין.

המדובר בשלושה מטבעות שונים, שמקיימים סביבם את היקפי המסחר הגבוה ביותר בשוק המטבעות הקריפטוגרפים וכשחושבים על זה לרגע, אתם לא צריכים עוד שום דבר מעבר לכך. מדוע? על כך נסביר בשורות הבאות.

מה המטבעות הקריפטוגרפים המומלצים לרכישה

מטבעות קריפטוגרפים – ערוץ השקעה

נכון להיום, מטבעות קריפטוגרפים הם עדיין אינם מטבעות מיינסטרים המשמשים לרכישת מוצרים ושירותים, גם אם ישנם מספר בתי עסק שמקבלים אותם כמטבע לגיטימי. המשמעות היא שכאשר אתם קונים מטבעות וירטואלים מומלצים, אתם עושים זאת מתוך כוונה להפיק רווח במסגרת פעולת השקעה. לקנות את המטבע כשהוא זול ולמכור אותו כשמחירו עולה. בפעילות השקעה, הדבר שאנחנו הכי רוצים להימנע ממנו הוא אופורטוניזם והיסחפות אחרי חלומות. אתם לא רוצים לקפוץ אחרי כל שם חדש שצץ בעולם המטבעות הקריפטוגרפים עם הבטחות לתשואות ענק. הנתונים מראים שכל השמות המומלצים של שנת 2017, קרסו בשנתיים האחרונות והגיעו לרמות אפסיות בעוד רק הביטקוין ושני המטבעות האחרים שאותם ציינו קודם לכן, שמרו על רמת מחירים סבירה והיקפי מסחר גדולים דיים, שעדיין משקפים את אמון הציבור בהם.

במילים אחרות, כאשר אתם פונים להשקיע את כספכם במסגרת מטבעות וירטואלים מומלצים, אתם צריכים לחפש שני פרמטרים מרכזיים: יציבות שווי לאורך זמן והיקפי מסחר גבוהים לאורך זמן. ככל שהיקפי המסחר גבוהים יותר וככל שהם נמשכים לאורך זמן רב יותר, כך זה אומר שהם זוכים לאמון רב יותר בקרב ציבור המשקיעים ובציבור בכלל. מטבעות שנהנים מהיקפי מסחר תנודתיים מאוד, הם בדרך כלל מטבעות שמבוססים על אופורטוניזם שנושאים סיכון עצום ולא כדאי להתקרב אליהם. כך גם לגבי יציבות שווי המטבע – ככל שהמטבע שומר על שוויו לאורך זמן רב יותר, כך זה אומר שישנו אינטרס ציבורי גדול יותר לשמור על ערכו ברמה יציבה. כאשר אתם קונים מטבע וירטואלי, אתם בהחלט רוצים לקנות מטבע שנהנה מאמון הציבור וממאמץ של כלל הציבור לשמור על ערכו ואלו הם למעשה שני הפרמטרים היחידים שעל פיהם אתם צריכים לקבל החלטה לגבי זהות המטבעות שבהם תשקיעו את כספכם.

כולם יציעו לכם הכל, אתם חייבים לשמור על קור רוח

שימו לב שבתחום המטבעות הקריפטוגרפים, לכל הגורמים המקצועיים השותפים לשוק יש אינטרס לגוון עד כמה שניתן את הפעילות שלהם, לעבוד מול כמה שיותר מטבעות ובמובן מסוים גם למכור כמה שיותר חלומות. אתם, כמשקיעים רציניים שמבינים, שהמטרה היחידה והחשובה ביותר עבורכם היא להרוויח כסף מהשקעתכם במטבעות הווירטואליים הללו, אמורים להתעלם מכל צורת ההתנהלות הזאת ולהתמקד בעקרונות ההשקעה המקצועיים לצורך בחירת מטבעות וירטואלים מומלצים. אם תבדקו את הדברים לעומק, תגלו שישנם עשרות סוגים של מטבעות וירטואליים ואם תבחנו את ההיסטוריה שלהם, תוכלו לגלות שכולם התחילו עם טרנד של הבטחה ולאחר מכן הגיעה הקריסה. רבים מהמטבעות האלה מוחזקים היום על ידי אנשים שספגו הפסדים רבים והסיבה היחידה שהם עדיין מחזיקים בהם, היא התקווה שיום אחד הם שוב יתרוממו. זה יכול לקרות, אבל זה לא מספיק בטוח בשביל משקיע רציני.

בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מטבעות וירטואלים מומלצים, כדאי מאוד להישאר עם המטבעות הבולטים בשוק ואפשר בהחלט להסתפק אך ורק בביטקוין. אם אתם ממש רוצים להרחיב את היריעה ואולי לנסות מטבעות חדשים, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, חשוב מאוד שתדבקו אך ורק במטבעות שעומדים בקריטריונים שפירטנו לעיל לגבי רמת שווי, היקפי מסחר ויציבות לאורך זמן. שום דבר מעבר לזה הוא לא רלוונטי עבורכם.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!