מסחר קריפטו ודו"ח שנתי

תוכן עניינים

לפני מספר שנים הצטרפו למעגל משלמי מס הכנסה בישראל אנשים מקבוצה שלפני כן כלל לא הייתה ברדאר של מס הכנסה – פעילי עולם הקריפטו. מזה כמה שנים שאנשים שסוחרים בקריפטו מחויבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, אך מהו אותו דו"ח, איך בדיוק ממלאים אותו ומה הוא צריך לכלול כדי שיעמוד בדרישות רשויות המס בישראל? הכנו לך מדריך קצר. 

 

למה צריך להגיש דו"ח למס הכנסה על מסחר בקריפטו? 

רובנו מכירים את מס הכנסה מתוך היכרות ישנה של אותם פקידי גבייה אפורים במשרדים המיושנים, רובנו גם קצת מפחדים ממס הכנסה, בטח אם אנחנו עצמאיים. עד לפני כמה שנים, ולמרות ששוק הקריפטו כבר היה בולט ומשמעותי, אנשים שסחרו בו לא היו מחויבים בהגשת דוח שנתי בשום צורה. למעשה, מס הכנסה די התעלם מהעולם המפתחת, למרות שהוא כבר מזמן הוכר על ידי גופים רבים, בהם גם הבנקים ברחבי העולם. 

המדווחים החדשים למס הכנסה מחויבים בהגשת דוח שנתי כיוון שהם פעילים בתחום המטבעות הדיגיטליים, מטבעות שכבר הפכו מוכרות על ידי הרשויות, חברות האשראי וכיום גם הבנקים. מהי הסיבה לדיווח? שוק הקריפטו לא נמצא במערכת המיסוי כמו הבנקים, כך שעל רווחים שאנו מפיקים אין אפשרות לנכות מס. 

 

מהו הדוח למס הכנסה וכיצד מגישים אותו? 

כל אדם שעבר את גיל 18 בישראל חייב לדווח אחת לשנה למס הכנסה על רווחיו, אלא אם הוא שכיר או שיש לו פטור ממס הכנסה בשל סיבות שונות, בין היתר בשל סיבות רפואיות. הדוח יכלול את כל ההוצאות וההכנסות של אותה שנת דיווח, בין אם בחו"ל ובין אם בישראל, כולל המשכורת במידה וישנה כזו. בסוף, מדובר על תמונת הפרופיל הכלכלית המלאה שלנו, מס הכנסה מעבד אותה ואז מפיק שומה שקובעת האם על כל ההכנסות שלנו באותה שנה אנחנו צריכים לשלם מס. 

 

עבודה לאורך כל השנה מייצרת סדר

כדי להגיש דוח שנתי מומלץ לעבוד על כך לאורך כל השנה. יש לאסוף מסמכים ונתונים שכן מדובר על החלק הגדול ביותר בדוח. את ההכנסות יש לרכז כולל טופס 106 ממקום העבודה כשכירים, כספים שמשולמים לנו מחוזי שכירות של דירה או בית בבעלותנו, ניירות ערך ואף קצבאות. אם שולמו מיסים, יש לצרף את המידע על כך, אם מגיעים זיכויים שונים מומלץ לאסוף גם כן את המידע על כך, לדוגמה עבור הפקדות או עבור פנסיה. 

 

ומה לגבי הפעילות בקריפטו? איך מדווחים עליה? 

כאשר מבצעים העברה או מקבלים העברה בקריפטו יש לתעד כל תנועה, את האסמכתאות של הפעולות השונות ניתן לתעד באמצעות ארנקים דיגיטליים, בקלות, מיילים וכדומה. ישנם כלים שונים שיכולים לסייע בהבנה אילו רווחים הופקו מהמטבעות הדיגיטליים, בתחילה נראה שהחישובים הם מסובכים אך למעשה הם פשוטים למדי. חובה לדווח למס הכנסה בזמן על הפעילות, אם לא עושים זאת עלולים להיות קנסות. כדאי לדעת – דוח שנתי צריך להיות מלא, לא טעויות ועם דיווח שלם על כל ההוצאות וההכנסות של אותה שנת מס. המידע צריך להיות הגיוני וברור כדי למנוע שומה אם טעויות ואם משהו לא ברור, לא מומלץ להמשיך ללא ייעוץ מקצועי.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!