מה צריך לדעת על מיסוי מטבעות וירטואליים בישראל

תוכן עניינים

כמעט כל אדם מכיר כיום את המטבעות הווירטואליים. מדובר על מטבעות אשר אינם תלויים בממשלה או בבנק כלשהו אשר מנפיק אותם וכן, אין אפשרות להשיג שטרות או מטבעות פיזיים מסוג זה. מדובר על מטבעות אשר ניתן להשתמש בהם ולסחור בהם אונליין בלבד. המטבעות הללו מופצים בכמות שהוגבלה מראש ולכל אחד מהם יש מטבע רצף ייחודי אשר נקבע על ידי אלגוריתם ושלא ניתן לחיקוי. ניתן להמיר כיום מטבעות דיגיטליים בכמה וכמה בורסות לכסף אמיתי.

 

סוגיות המס לגבי מטבע וירטואלי

באופן טבעי כאשר עולה מוצר פיננסי חדש, עולות עימו לא מעט סוגיות מס מאתגרות לרשויות המס במדינות שונות לבות בישראל. הסוגייה הראשונה היא הסוגייה הכלכלית משפטית אשר מתייחסת להגדרה עצמה. מכיוון שמטבעות וירטואליים לא הונפקו על ידי ממשלה או בנק, השאלה היא האם אפשר להגדיר אותם מבחינה משפטית כמטבע או שבעצם מדובר על נכסים דיגיטליים, ניירות ערך או במוצר פיננסי אחר. לכל אחד מהמוצרים הפיננסיים יש השלכות מיסוי אחרות. מדינת ישראל דנה בשאלות הללו הן באוצר, הן בבנק ישראל, הן ברשות לניירות ערך, הן בבתי המשפט והן בגופים נוספים, אך טרם הוסדרה חקיקה או הלכה משפטית מחייבת ביחס לאופן מיסוי הרווח שנוצר בעת מכירת מטבע דיגיטלי.

יחד עם זאת, רשות המיסים פרסמה כבר בשנת 2018 חוזר בו היא מבהירה את עמדתה לגבי היבטי מס הכנסה, מע"מ ומיסוי בינלאומי בהקשר של מטבעות וירטואליים. המטרה של החוזר היא להסדיר את החיוב במע"מ ומס הכנסה על הרווחים מעסקאות במטבעות דיגיטליים. מבחינת רשות המיסים לא מדובר על מטבעות אלא על אמצעי תשלום מבוזר אשר נכנס להגדרה של נכס בלתי מוחשי, בהתאם לכך, הרווחים מפעילות עסקית במטבע דיגיטלי יהיו חייבים במס בישראל ובעסקה בעלת סממנים עסקיים תהיה גם חובת מע"מ.

 

מהו מס הכנסה על מטבעות דיגיטליים?

כאשר מדובר על מיסוי מטבעות דיגיטליים בישראל, רשות המיסים הבהירה כי כאשר משלמים על עסקאות באמצעות מטבעות וירטואליים אשר הרווחים על הפעילות העסקית יהיו חייבים במס. כאשר מדובר על פעילות מסחרית בעלת מאפיינים עסקיים כתלות בהיקף ההשקעות, תדירות עסקאות הקנייה והמכירה, דרכי מימון לפעילות, מומחיות בתחום ועוד, אז ההכנסות יהיו מסווגות כהכנסות פירותיות. על ההכנסות הללו חלים שיעורי מס הכנסה מלאים, שיעורי מס חברות לחברה וליחידים שהוא שיעור מס שולי שיכול להגיע עד ל50 אחוזים וזאת בהתאם לגובה ההכנסה.

לעומת זאת, אם מדובר על עסקה חד פעמית או במספר עסקאות בהיקפים מצומצמים וללא מימון חיצוני, כאשר המוכר לא נחשב לסוחר מקצועי, מיומן ומנוסה, הרי שהוא יחויב במס רווחי הון בשיעור של 25 אחוזים בלבד.

רשות המיסים מבהירה כי מי שעוסק בכריית מטבעות דיגיטליים ייחשב בכל מקרה כבעל פעילות מסחרית עם מאפיינים עסקיים גם אם אין סממנים עסקיים לפעילות שלו, כך שהוא ימוסה באופן מלא.

 

 

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!