איך קונים ביטקוין בישראל?

תוכן עניינים

ככל שעובר הזמן, יותר ויותר אנשים מגלים שבשורת הביטקוין לא הוערכה כראוי והמטבע מתגלה כאחד מערוצי ההשקעה הטובים ביותר בשנים האחרונות, ביחס לכל סוג אחר של נכס וביחס לכל רמת תשואה מקובלת. העניין הוא שכמו בכל ערוץ השקעה, גם במקרה של הביטקוין חשוב מאוד להתנהל בצורה זהירה ומושכלת על מנת לוודא שאתם הולכים על הצד הבטוח של חגיגת הביטקוין. אז מה חשוב לבדוק לפני שקונים ביטקוין? מהן אפשרויות הקניה של ביטקוין? איך קונים ביטקוין בישראל? האם אפשר לקנות מכל אדם או שצריך לעשות את זה בצורה מסודרת? האם זה נכון שיהיה עליכם להחזיק תחילה בארנק דיגיטלי? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

מה זה ביטקוין והאם זה מה שחשבנו שזה?

ובכן, הביטקוין הוא מטבע קריפטוגרפי שאין לו ייצוג בעולם המוחשי. למעשה מדובר בקוד תוכנה שניתן לסחור בו, מה שהופך אותו למעשה למטבע. במקור, נועד הביטקוין להפוך למטבע סחיר חופשי ונפוץ באמצעותו ניתן לקנות מוצרים ולהזמין שירותים בעולם כולו, אלא שבינתיים זה לא ממש קורה. במובנים רבים, הביטקוין הוא הפחד הגדול ביותר של ממשלות העולם, שכן הוא מאפשר לציבור הרחב לסחור ולבצע טרנזאקציות עסקיות ללא כל תיעוד וללא כל יכולת פיקוח של הרשויות. מצד שני, מחירו של הביטקוין שכבר הגיע לעשרות אלפי שקלים ליחידת מטבע אחת, מעיד על הרצון העז של הציבור בהצלחת המטבע.

אז בינתיים הביטקוין עוד לא מיועד לקניית מוצרים ושירותים, אם כי ישנם מספר עסקים ברחבי העולם שמקבלים ביטקוין ואצלם תוכלו לשלם בביטקוין על מוצרים ושירותים שונים. כרגע, ההמלצה היא ממש לא לעשות את זה והסיבה לכך היא שהביטקוין הולך ומתברר לעת עתה, כאחד מהנכסים האטרקטיביים ביותר להשקעה. בתוך מספר שנים, עלה שוויו של הביטקוין ממספר אגורות בודדות לעשרות אלפי שקלים, תשואה שאף נכס השקעה לא הציג בשנים האחרונות וכנראה לא הציג אף פעם.

תהליך רכישת ביטקוין בארץ

מה חשוב לבדוק לפני שקונים ביטקוין?

עוד לפני שנסביר איך קונים ביטקוין בישראל, חשוב להבין מתי נכון לקנות ביטקוין. הביטקוין הוא נכס להשקעה וככזה, המטרה במסחר בו היא לקנות אותו לפני שהמחיר שלו צפוי לעלות ולמכור אותו לפני שהמחיר שלו צפוי לרדת. בכדי לדעת מתי הזמן הנכון לעשות זאת יהיה עליכם להכיר את עולם המטבעות הקריפטוגרפיות, ללמוד על המגמות המשפיעות על המגמות הללו ולבצע ניתוח אנליטי, קר ומחושב של המצב בכל רגע נתון. בימים אלה נהנה הביטקוין מעלייה חדה בערכו וכעת עומד כבר על קרוב לארבעים אלף שקלים ליחידת מטבע אחת. יחד עם זאת, מצב זה יכול להתהפך ברגע אחד ואתם לא רוצים להיות שם כשזה יקרה. חשוב מאוד לא לרוץ ולקנות ביטקוין כשאין לכם שום היכרות עם השוק או לפחות כשאין לכם גורם מקצועי שמכיר את התחום ויכול לייעץ לכם.

האם חובה לקנות ביטקוין שלם?

התשובה היא לא. כמו כל נכס להשקעה, גם במקרה של הביטקוין, ניתן לקנות נתח מסוים מהנכס ולא את הנכס כולו. לצורך העניין, אתם יכולים לקנות חמישית, רבע, שליש, חצי או כל חלק אחר של הביטקוין ולשלם בהתאם. כשנסביר איך קונים ביטקוין בישראל, תוכלו להבין גם איך זה עובד בשטח. מה שחשוב להבין כרגע הוא שבכדי להיכנס לעולם הביטקוין והמטבעות הקריפטוגרפיים, אתם ממש לא חייבים להיפרד מארבעים אלף שקלים כדי לרכוש ביטקוין אחד שלם. אתם יכולים בהחלט לקנות חלקים של ביטקוין ועל פי הצורך להגדיל או להקטין את היקף האחזקות שלכם בביטקוין בצורה מדורגת.

אז איך קונים ביטקוין בישראל?

ובכן, דבר ראשון יהיה עליכם להצטייד בארנק דיגיטלי. הביטקוין הוא כאמור קוד תוכנה ולא מטבע מוחשי ולכן הדרך היחידה לשמור אותו היא באמצעות ארנק דיגיטלי. כאשר אתם קונים ביטקוין, הארנק הדיגיטלי הרשום על שמכם מתעדכן עם הקוד הספציפי של הביטקוין שקניתם והקנייה שלכם נרשמת בפנקס הבלוקצ'יין על מנת לתעד את הבעלות שלכם על הביטקוין שרכשתם. ישנם היום מספר סוגים של ארנקים דיגיטליים וההמלצה החד משמעית היא לבחור בארנק איכותי, בטוח לשימוש וכזה שמשמש את מרבית המשתמשים בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים בכלל והביטקוין בפרט.

את קניית הביטקוין עצמו תוכלו לעשות בשלוש צורות מומלצות. פעם אחת, תוכלו לפנות לחלפני ביטקוין מהם תוכלו להזמין כל כמות של ביטקוין תמורת תשלום במטבעות שונים כמו שקלים, אירו או דולר. ישנם חלפנים רבים בשוק הישראלי וחשוב מאוד להתייעץ בפורומים הפעילים בכדי להכיר את החלפנים המובילים שאיתם כדאי לעבוד. האפשרות השנייה היא להיכנס לזירת מסחר בביטקוין, שם תוכלו לקנות ביטקוין בצורה של מכרזים, קניות מרוכזות או אחד על אחד. גם במקרה זה, מומלץ מאוד לבחון את הזירות השונות הפעילות, חלקן בישראל וחלקן בינלאומיות, ולהשתלב אך ורק בקהילות בטוחות ומוכרות. לבסוף, יש לכם גם את האפשרות לקנות ביטקוין בכספומט הביטקוין הממוקם בתל אביב. בכספומט זה תוכלו לחייב את כרטיס האשראי שלכם בכל סכום שתבחרו ובתמורה יופקד בארנק הדיגיטלי שלכם מטבע ביטקוין בהיקף המתאים.

אפשרות נוספת שקיימת, היא אפשרות של קניית ביטקוין מאנשים פרטיים המציעים ביטקוין בלוחות מודעות למיניהם. המדובר באופציה לגיטימית למדי, אם כי לחלוטין לא הבטוחה ביותר. אתם לא באמת יודעים מי עומד מולכם ועד כמה העסקה בטוחה. מצד שני, אנשים פרטיים המוכרים ביטקוין יסכימו פעמים רבות למכור אותו במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק, לאור הרווח הרב שהם יכולים להפיק גם במחיר זה. על כן, אם אתם בוחרים באפשרות זו, מומלץ לבצע אותה בליווי של מומחה ביטקוין שילווה אתכם ויוודא שהתהליך מבוצע בצורה מסודרת, במיוחד בהיבט של אותנטיות העסקה ורישום אותנטי של הבעלות שלכם בבלוקצ'יין.

מה העמלות על קניית ביטקוין בישראל

האם צריך לשלם עמלה בכל רכישה?

התשובה היא כן. חלפני ביטקוין או זירות מסחר בביטקוין הם עסקים לכל דבר ועניין ומנהלים פעילות לא זולה, שמטרתה בסופו של דבר להפיק רווח. בהתאם לכך, בכל עסקת קנייה או מכירה של ביטקוין דרך גורמים אלה, יהיה עליכם לשלם עמלה שיכולה להגיע גם לכדי 5% מהעסקה. לא מדובר בעמלה זולה אם כי מאחר והיא ניתנת כאחוזים מהעסקה, אין כל עדיפות לרכישת ביטקוין בצורה מרוכזת וחד פעמית על פני רכישה הדרגתית במספר עסקאות, שהיא הדרך הנכונה, הזהירה והעדיפה יותר.

עמלה זו יכולה גם היא להוות פיתוי עבורכם לקנות ביטקוין דווקא מאנשים פרטיים, אם כי עדיין עליכם לזכור את הסיכונים הכרוכים בכך ואת הצורך לבצע קנייה כזאת אך ורק בליווי של גורם מקצועי. על סמך ניסיון העבר ועל סמך סיפורים אותנטיים שמסתובבים בשוק, ההמלצה הגורפת לשאלה איך קונים ביטקוין בישראל היא לדבוק באותם חלפנים מובילים או בזירות המסחר המובילות בביטקוין. זה אולי יעלה לכם מעט יותר, אך תוכלו להיות בטוחים שאתם בטוחים ובנכס השקעה כל כך וולאטילי שגם כך נושא לא מעט סיכון, לפחות נקודה זו של בטחון בבעלות שלכם על הביטקוין שאתם משלמים עבורו, הופכת להיות חשובה מאוד עבורכם.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!