איך מנצלים צ'ק דחוי כמו שצריך?

תוכן עניינים

גם בשנת 2022 צ'קים הם עדיין אמצעי תשלום נפוץ מאוד, בפרט במגזר העסקי. חשוב לדעת כי התשלומים המתקבלים באמצעות המחאות בכל עסק הם גבוהים ביותר. תשלום בצ'קים הוא ללא ספק דבר מאוד נוח שכן, הוא מאפשר לרכוש בקלות ובנוחות ולשלם תמורת הרכישה את הסכום המדויק הן כצ'ק מזומן והן כצ'ק דחוי. יחד עם זאת, תשלום בצקים דחויים יכול לפגוע בהתנהלות הפיננסית התקינה בכל עסק ועל כן, לא פעם עולה דילמה בפני בעלי עסקים הנוגעת לכדאיות של קבלת תשלום בצ'קים דחויים. כל בעל עסק חייב לזכור שאם הוא לא מציע את האופציה לשלם בהמחאות דחויות ללקוחות, הרי שלא מעט מהם יעדיפו לבחור בעסקים מתחרים שמציעים את האופציה המדוברת ועל כן, כדאי מאוד להציע את אופציית התשלום בצ'קים דחויים ובד בבד, למצוא את הפתרון הטוב ביותר שלא יפגע בתזרים המזומנים של העסק.

 

מה אפשר לעשות עם צ'קים דחויים?

כאשר עסק מקבל צ'קים דחויים הוא יכול לבחור אחת מבין שתי האופציות הבאות: ראשית כל, הוא יכול להפיק את הצ'קים הדחויים ברוב הבנקים המסחריים הגדולים מיד כאשר הוא מקבל אותם, אך חשוב לדעת כי הפקת צ'קים דחויים היא בעלות הנקבעת על ידי הבנק ועל כן הפקדה של כמות גדולה של צ'קים דחויים היא פחות משתלמת. מעבר לכך, הפקדה מעין זאת לא פותרת לעסק שיש לו בעיה בתזרים המזומנים השוטף בשל קבלת צ'קים דחויים את המצב, אלא רק מאפשרת לו לוודא כי הצ'קים הדחויים שמורים. על כן, אופציה משתלמת יותר העומדת לרשותם של בעלי עסקים שמקבלים צ'קים דחויים והדבר פוגע להם בתזרים המזומנים היא: בחירה בשירות ניכיון שיקים.

 

ניכיון שיקים – במה מדובר?

המהות של שירות ניכיון שיקים הוא למעשה להפוך צ'ק דחוי למזומן. כלומר, חברה העוסקת בתחום ניכיון צקים למעשה תרכוש מכם את השיק תמורת הסכום הכתוב בו, בניכוי של עמלה או ריבית כלשהי שהיא דורשת תמורת שירותיה. העסק יקבל כמעט את מלוא הסכום הכתוב בשיק במזומן וכאשר יגיע מועד הפירעון של השיק החברה שעוסקת בשירות הניכיון היא זאת שתקבל את פדיון הצ'ק.

לשירות ניכיון צ'ק יש לא מעט יתרונות. מעבר ליתרון המרכזי שהוא כאמור קבלת התמורה עבור המוצר או השירות שמכרתם בניכוי עמלה באופן מידי ולא במועד העתידי שנקבע בצק, ישנו יתרון משמעותי נוסף שהוא למעשה השקט הנפשי המוחלט והחיסכון בזמן. השקט הנפשי מושג בזכות הנטרול של המתח לגבי האם ההמחאה תכובד או לא וגם בזכות העובדה שאין צורך לחשוש שההמחאה תעלם עד שיגיע הזמן להפקיד אותה.

 

מי מציע שירות ניכיון שיקים?

כיום ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות שירות ניכיון שיקים, אך חשוב מאוד לבחור בחברה אמינה, אשר מציעה מינימום עמלה על השירות ביחס לחברות אחרות. לא כדאי לגשת לחברה טרם בודקים היטב שמדובר על חברה מומלצת, אשר ידוע כי משתלם מאוד להיעזר בשירותי הניכיון צקים שהיא מציעה. ניתן להתייעץ עם קולגות וכן לברר דרך האינטרנט אודות חברות שונות.

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

מאמרים מומלצים

לקוחות ממליצים

רוצים לקנות או למכור מטבעות דיגיטלים? 
צרו קשר בטופס

טופס קנייה או מכירת מטבעות דיגיטליים

לאחר השארת הפרטים, נציגנו יצרו אתכם קשר לאישור והשלמת הפעולה

כתבות בנושא מטבעות דיגיטליים

קריפטו

קורס קריפטו – איך להשקיע בביטקוין

עולם הפיננסים נמצא בהתפתחות מתמדת ומטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כשחקן מהפכני ששינה את האופן שבו אנו רואים כסף ומתייחסים אליו. ככל שהמטבעות הדיגיטליים ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי העולם, ההבנה והמיומנות בתחום זה הופכות ליותר ויותר יקרות ערך. מתוך הכרה במגמה זו, מכללות שחושבות קדימה מבססות לעצמן מקום כחלוצות בחינוך למטבעות קריפטוגרפיים, ומציעות קורסים מקיפים המיועדים למשקיעים לטווח ארוך וגם לסוחרי יום. מה זה בדיוק מטבע קריפטו וכיצד מסחר בשוק זה עובד? הכנו לכם מדריך קצר.

המשך קריאה >>

החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור סוחרי קריפטו שאפתנים

מעוניין להתחיל לסחור בקריפטו? זה מיזם מרגש ועם פוטנציאל רווחי, אבל כזה שדורש ניהול פיננסי קפדני. זה המקום שבו העסקת רואה חשבון הופכת מכרעת. רואה חשבון המתמחה במטבעות קריפטוגרפיים יכול לספק הדרכה ותמיכה שלא יסולא בפז, לעזור לך לנווט במורכבות של שוק זה המתפתח במהירות.

המשך קריאה >>

מחשבון מטבעות דיגיטליים

מטבעות שיעשו כפול בשנת 2021

אנחנו זמינים גם בוואטסאפ!